4 Mart 2010 Perşembe

Bir utanç!




Bu yazıyı kız kardeşim blogunda yayınladı, konuyla ilgli yeni cümleler kurmaya bile kalkışmak istemediğim için aynen iletiyorum.


Fotoğraftaki sevgili babam,
Grafiker, illüstratör,ressam,çizer...o benim canım babam. Ayaklı googleım.
Kendini bildi bileli sanatla, çizmekle, yaratmakla uğraşıyor, daha ilkokul ve ortaokuldayken yaptığı çizgi romanlarını hala zevkle okuyorum.
İşte bu adam yıllardır kendi mesleğini icra ediyor. O zamanlarda ve koşullarda bir akademiye gidememiş, çok istemiş ama şartlar bunu gerektirmiş. Ama bana sorarsanız ve onu tanıyanlara, güzel sanatlar okumuş bir kişinin onun gibi olması için 10 fırın ekmek yemesi lazım.
yıllardır çocuk kitapları resimliyor. Ve bu kitaplar okullarda okutuluyor.
Ama bilin bakalım bu yıl ne oldu? Milli eğitim Bakanlığı'nın yeni çıkardığı bir kanuna göre 4 yıllık Güzel Sanatlar eğitimi görmemiş olan kişilerin isimleri kitaplarda yeralmayacakmış, o yüzden babamda benden rica etti. Şimdi onun yerine benim adımı yazacaklar..Nasıl yani? Nasıl bir zihniyet bu? Nasıl bir geri kafalılık? Yıllarca emek vermiş, gurur duyulması gereken bu yetenek timsali insana yapılana bakın! büyük bir utanç! Başka birşey diyemiyorum.

Hiç yorum yok: